تحلیل هفتگی تخصصی گروه صنعتی یاران – شماره 36 – 21 خرداد 1403

  1. خانه
  2. /
  3. تحلیل هفتگی
  4. /
  5. تحلیل هفتگی تخصصی گروه صنعتی یاران – شماره 36 – 21 خرداد 1403

تحلیل هفتگی گروه صنعتی یاران

شماره 36،  21 خرداد ۱۴۰3

مقدمه: این تحلیل هفتگی با هدف تسهیل و افزایش گردش اطلاعات تخصصی و معتبر در حوزه صنعت فولاد به عنوان یکی از سه صنعت برتر دنیا و با رویکرد توسعه استاندارد این صنعت در داخل کشور تهیه و منتشر می شود.
گروه صنعتی یاران، با رویکرد دسترسی همگانی فعالان صنعت به اطلاعات قابل اتکا و در راستای مسئولیت اجتماعی خود در جهت ارتقا سطح علمی و اطلاعاتی صنعت فولاد، با بهره مندی از نیروهای خبره در قالب تیمهای تخصصی شامل: تیم جمع آوری اطلاعات بازار، تیم تحلیل و آنالیز، تیم طراحی و ویراستاری و تیم تبلیغات، اقدام به انتشار این هفته نامه نموده است.

دلار در حال تثبیت کمینه قیمتی

قیمت دلار

مطابق تحلیل ارائه شده در نشریه شماره 35، شاهد تثبیت کمینه قیمتی دلار در محدوده 570,000 ریال بودیم. مطابق تحلیل هفته گذشته این تثبیت در محدوده حمایتی مهم نشان داده شده در تصویر رخ داد. باید توجه داشت که کاهش اخیر قیمت دلار به واسطه سیاست های انقباضی بانک مرکزی محقق شده است. لازم به ذکر است که در راستای این سیاست بانک مرکزی، افزایش نرخ بهره در شرایطی که تاکنون شاهد کسری مداوم بودجه سنواتی بوده ایم، منجر به تورم های بالاتر در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت خواهد شد. با توجه به تحلیل نموداری انتظار می رود در هفته جاری شاهد افزایش قیمت دلار به سوی هدف 615،000 ریال باشیم. این سناریو زمانی قطعی ارزیابی می شود که قیمت دلار موفق به عبور پر قدرت از 602,000 ریال شود.

سنگ آهن بر مدار تحلیل

تحلیل هفتگی تخصصی گروه صنعتی یاران

مطابق تحلیل های پیشین همانطور که انتظار می رفت، سنگ آهن 62% سی اف آر چین با قوت گرفتن تقاضا برای این نهاده معدنی، به محدوده قیمتی 122.5 دلار رسید. علی رغم صعود قیمتی اخیر، با در نظر گرفتن ضعف تقاضا برای محصولات نهایی زنجیره فولاد در کشور چین، شاهد کاهش قیمت این نهاده معدنی بعد از صعود 27 درصدی بودیم. بر اساس تحلیل نموداری ارائه شده این کاهش قیمت تا محدوده 101 دلار محتمل ارزیابی می شود و پس از آن انتظار داریم شاهد افزایش قیمت تا محدوده 120 دلار باشیم. در حال حاضر قیمت در حال تکمیل روند اصلاحی خود بوده و این فرآیند در هفته جاری به پایان خواهد رسید.

تحلیل اختصاصی: وضعیت بازار میلگرد، پروفیل و لوله چه خواهد بود؟

بازار میلگرد

با توجه به ثبات نرخ دلار و افزایش جزئی قیمت کامودیتی ها و همچنین کاهش تنش های سیاسی در خاورمیانه شاهد ایجاد ثبات نسبی قیمتی در مقاطع فولادی بودیم. با توجه به کاهش رقابت بر محصول میانی آهن اسفنجی و در نتیجه کاهش جزئی قیمت شمش فولادی، انتظار می رود در کوتاه مدت شاهد ثبات قیمتی و کاهش جزئی قیمت میلگرد و کلاف باشیم.

بازار لوله و پروفیل

با توجه به عرضه پیش روی ورق گرم شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بورس کالای ایران و اهمیت تامین مالی در راستای ایجاد امکان خرید توسط متقاضیان، انتظار می رود در هفته جاری شاهد ثبات و کاهش جزئی قیمت ها در بازار آزاد برای محصولات لوله و پروفیل باشیم‌.

بیانیه سلب مسئولیت

نظرات ارائه شده در اين گزارش ها به هيچ وجه به عنوان توصیه‌ای جهت خريد، فروش و يا نگهداری سهام شركت ها و ساير ابزارهای معاملاتی نيست و مسئوليت استفاده از اين اطلاعات برعهده خوانندگان محترم است.

برای اطلاع از قیمت میلگرد بافق و مشخصات تولیدی آن می‌توانید با کارشناسان فروش  ما تماس بگیرید یا به لینک صفحه قیمت مراجعه کنید.

نوشتهٔ پیشین
گندله، نیروی محرکه صنعت فولاد: از روش تولید تا مزایا و کاربردها
نوشتهٔ بعدی
تحلیل هفتگی تخصصی گروه صنعتی یاران – شماره 37 – 4 تیر 1403

مطالب مرتبط