تحلیل هفتگی تخصصی گروه صنعتی یاران – شماره 39 – 18 تیر 1403

  1. خانه
  2. /
  3. تحلیل هفتگی
  4. /
  5. تحلیل هفتگی تخصصی گروه صنعتی یاران – شماره 39 – 18 تیر 1403

تحلیل هفتگی گروه صنعتی یاران

شماره 39،  18 تیر ۱۴۰3

مقدمه: این تحلیل هفتگی با هدف تسهیل و افزایش گردش اطلاعات تخصصی و معتبر در حوزه صنعت فولاد به عنوان یکی از سه صنعت برتر دنیا و با رویکرد توسعه استاندارد این صنعت در داخل کشور تهیه و منتشر می شود.
گروه صنعتی یاران، با رویکرد دسترسی همگانی فعالان صنعت به اطلاعات قابل اتکا و در راستای مسئولیت اجتماعی خود در جهت ارتقا سطح علمی و اطلاعاتی صنعت فولاد، با بهره مندی از نیروهای خبره در قالب تیمهای تخصصی شامل: تیم جمع آوری اطلاعات بازار، تیم تحلیل و آنالیز، تیم طراحی و ویراستاری و تیم تبلیغات، اقدام به انتشار این هفته نامه نموده است.

عکس العمل دلار به نتیجه ی انتخابات

دلار

طبق تحلیل هفته پیشین، انتظار می رفت دلار در کوتاه مدت، تا محدوده 630,000 ریال، صعود قیمتی داشته باشد، که این امر به درستی محقق شد. با توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، افت انتظارات تورمی معامله گران بازار ارز، باعث کاهش قیمت دلار تا محدوده 590,000 ریال شد. با در نظر گرفتن رفتار قیمتی اخیر و تحلیل نموداری ارائه شده، انتظار می رود تا زمان انتخابات آمریکا در آبان ماه سال جاری شاهد ثبات و حتی کاهش قیمت دلار باشیم. این کاهش قیمت میان مدتی تا آبان ماه می تواند تا محدوده قیمتی 520,000 ریال ادامه یابد. با در نظر گرفتن سیاست های انقباضی بانک مرکزی در راستای کنترل تورم و همچنین تلاش برای تعدیل بدهی های بین بانکی با افزایش ذخایر طلای کشور، این سناریو، برای نرخ دلار آزاد، تقویت شده و محتمل ارزیابی می شود.

سنگ معدن، به سوی هدف 120 دلاری

سنگ آهن

مطابق تحلیل های پیشین، همان طور که انتظار می رفت، سنگ آهن 62% سی اف آر چین پس از رسیدن به قیمت 122.5 دلار به هدف قیمتی 102.5 دلار رسید. کاهش قیمتی اخیر این نهاده معدنی، از کاهش تقاضا برای محصولات نهایی صنعت فولاد در کشور چین نشات گرفته است. بر اساس تحلیل نموداری ارائه شده، این کاهش قیمت تا محدوده 102.5 دلار می تواند منجر به ایجاد حرکتی صعودی تا قیمت 120 دلار برای این نهاده معدنی شود. انتظار می رود میانگین قیمتی این ماده معدنی تا ابتدای فصل چهارم سال 2024 در محدوده 117 دلار باقی بماند.

تحلیل اختصاصی: وضعیت بازار میلگرد، پروفیل و لوله چه خواهد بود؟

بازار میلگرد

با در نظر گرفتن کاهش شدید تقاضا برای محصولات میلگرد و کلاف و همچنین انتظار ثبات و کاهش قیمتی دلار در میان مدت، می توان روند قیمتی باثباتی را برای این محصولات پیش بینی کرد. با این وجود در صورت بهبود روند ساخت و ساز، می توان انتظار افزایش تقاضا و در ادامه صعودی شدن نرخ محصولات نوردی را داشت.

بازار لوله و پروفیل

با توجه به روند قیمتی پیش بینی شده برای دلار و تلاش بانک مرکزی برای کنترل نرخ تورم، شاهد بروز رکود در بازار محصولات نهایی لوله و پروفیل بودیم. این رخداد در کنار، افزایش موجودی ورق های گرم چینی وارداتی، منجر به کاهشی شدن روند قیمت ها شده است. با در نظر گرفتن رکود موجود و کاهش تقاضا می توان انتظار داشت که روند کاهش جزئی قیمتی برای لوله و پرفیل ادامه دار باشد.

بیانیه سلب مسئولیت

نظرات ارائه شده در اين گزارش ها به هيچ وجه به عنوان توصیه‌ای جهت خريد، فروش و يا نگهداری سهام شركت ها و ساير ابزارهای معاملاتی نيست و مسئوليت استفاده از اين اطلاعات برعهده خوانندگان محترم است.

برای اطلاع از قیمت میلگرد بافق و مشخصات تولیدی آن می‌توانید با کارشناسان فروش  ما تماس بگیرید یا به لینک صفحه قیمت مراجعه کنید.

نوشتهٔ پیشین
تحلیل هفتگی تخصصی گروه صنعتی یاران – شماره 38 – 11 تیر 1403
نوشتهٔ بعدی
وصله میلگرد : بررسی جامع دو روش اورلپ و کوپلر

مطالب مرتبط